Monday, July 9, 2007

Kenangan Terindah.....

Semalam dengan penuh semangat aku menyelongkar cari gambar2 lama and found some, Aan pun ada kasi her collection but belum sempat untuk scan lagi. Cik Haslinda pun ada her own collection dia, nanti bila aku pegi KL aku singgah office dia. Anybody else??? Looking at all these pictures really mengusik jiwa. Masdiana dah kasi gambo dia n family, still pretty as before, anak pompuan dia pun cantik mcm Mak dia gak. Wow, how time flies kan. Wish to meet uols soon. Tak de ke sesiapa yang volunteer nak organize Reunion ni, pleaseeeee...

Our batch ni June 84 intake ada 5 groups - From Group 1 - Group 5. I was in Group 3. Within 6 months tu banyak gak assignment/project yg kena dibuat selain dari paperwork and study - Drama Nite, Talent Nite, Campaign la. Within this semester gak we have to learn intensive English, macam aku yg dari kampung ni tergeliat gak la lidah nak menyebutnyer.... Ada gak join aktiviti luar like GPMS gi Lake Garden. Sorry la photo zaman dulu agak blur sikit iyelah 23 (Wow) years ago...wonder how uol looks now. 3G?

Drama Nite

Every group mestikena buat presentation drama in English. Aku tak ingat tajuk apa group aku kena buat tp yang aku remember aku kena jadi ala2 angel (ibu peri? ahaks), and kalau tak silap la Group 1 menang. Group aku number 3 kot...


The Poyos Angel

Group 3


Group 5 (ye ke)

Seha & Shema


(sape ek...dah lupa ahh)


Campaign (tuk apa ekk...)

Kempen untuk apa aku pun tak ingat, tapi sumer candidates kena bagi speech, aku punya slogan Service With A Smile...ntah apa2 punya slogan tahh..


Azni, Azmir, Kak Jun, Ella and Me

Talent Nite

Tak braper ingat la...tp yg ni paling best


Torns between roses..ahaks

Outing kat Lake Garden (GPMS)

Bergambar ramai2

My Buddies

Dalam masa 6 bulan di JO tu banyak betul peristiwa2 suka dan duka (sikit) yang aku lalui, antara yang paling aku tak boleh lupa was bila duit aku kena kebas. Aku ingat lagi masa tu my parent baru aje kasi duit, around RM 70 (banyak oo time tu), lepas class pegi ke dining hall for lunch. Selalunya bila masuk dining hall tu sumer beg kena tinggal kat luar, so aku pun letak la kat luar together with wallet (silap aku gak) n bila kuar dari lunch tengok duit dlm wallet aku tak de, wallet nye aja yg ade. Masa tu tension giler, geram pun ada. Heran betul macam mana si Pencuri ni boleh tau bau ada duit dlm wallet tu, dah la tu beg aku pun aku letak kat bawah sekali...anyway after few years baru aku tau sape pencuri nyer sebab dia confess ngan one of our batch gak. Patutla masa time tu asyik membontonti ikut belakang aku and baik semacam aje. N masa geng aku ni suggest nak gi bomoh dia pulak boleh cakap tak baik buat pencuri tu macam tu..ruper2nyer dia sendiri.. Aku dengar gak ex-pencuri (ahaks) ni dah berjaya hari ini, jangan tipu orang cukup. Sape orang ni sendiri makan pengat sendiri mau ingat la, hakhakhak

Lagi satu peristiwa yang aku tak boleh lupa masa first time pakai skirt, iyelah aku ni memang tomboy (bukan Pengkid tau), siap dpt comment yg aku nampak mcm pondan pakai skirt maklumla slalu sangat pakai jeans tu yg jalan pun terkangkang macam lelaki. Lepas tu aku langsung tak pakai skirt sampaila aku berpindah ke Kuantan, hiks.


Yang ni pulak kelakau abis, gara2 hantu la kononnya. Budak2 kat bilik yang aku slalu lepak ni satu hari telah digemparkan oleh Maznah sebab dia cakap dia ada dengar bunyi tapak kaki kat atas ceiling one nite tu. So kita orang apa lagi malam tu berjaga2 la kot2 hantu ni datang lagi, jaga punya jaga, bila terdengar bunyi tapak kaki ni aje suma orang suspend giler, tp bila dengau lama2 semacam pulak..rupa2nyer Cik Ti yang berkeliaran di atas..hakhakhak..

Banyak lagi kenangan2 yang till-to-todate aku tak boleh lupakan, memang Kenangan Terindah bak kata Samsons...Bila difikir2 kan sekarang ni rasa menyesal pulak mintak transfer ke Kuantan, tapi mana boleh turn back the times kan....

3 comments:

Anonymous said...

rupe2nye dona satu group ngan I. dah lepas ke kuantan bersama pun tak ingat. tapi teringat masa drama nite tu, I tak berlakon la. cuma in-charge of props bersama2 dgn si ryda...

Dona said...

la...hakhahak..I pun, rupe2nyer group sama...

Hadizam said...

Oc tu apa maksudnya...masa itm freshies..selalu panggil abang oc..sampai sekarang xtau makna oc tu