Wednesday, July 4, 2007

Hostel

Yang dalam bulatan tu our Beringin Hostel

ITM JO ada dua hostel, satu Masmerah and another one Beringin. Masmerah was located dekat campus and strictly for girls saja, it's a dorm type whereby bilik air kena share. Aku tak tau sangat pasal Masmerah ni, jarang pegi cuma yang aku ingat dia org kata it's haunted, true or not tak tau la. Beringin pulak 4 stories apartment and located at Jalan Klang Lama. Every unit has 3 bedrooms with 2 bathrooms. Hampir semua batch aku (SS and LS) kena duduk kat Beringin which we shared ngan Senior Boys dari LS and SS. Ground Floor girls, 1st n 2nd boys and atas sekali girls yg conquer.

Ada satu bilik tv dekat ngan Guard house where everybody berebut2 nak tengok channel masing2, ala2 first come first serve gitew. Nasib baik tak de Astro time tu kalo tak lagi haru biru. Ada dua public phone kat situ yg mmg kalo abik kelas ramai yg bergayut kat situ sampai berjam2. Water cooler was located on the 3rd Floor dekat bilik Karim(ah), selalu gak ambik kesempatan mengintai bilik teruna2 di situ.

Yang aku aku ingat aku duduk kat atas sekali second unit daripada tangga. Dekat hall depan is where we suppose to study, ada meja n kerusi n of course la buku2. Our apartment tu ada Balcony so kalo boring2 boleh tengok ke bawah sebab dapat tengok parent sape yg datang or to be more specified boifren sape yg datang..oppps...My housemate pulak antaranya Ryda n Mieza (mcm kembar - mana2 pegi berdua), Aznor, Azie, budak Library Science n sape lagi ekk aku tak ingat la. Tapi aku jarang berada di bilik ini (sebab tu aku x braper ingat nama dia org ni), mungkin sebab aku ni tak sebaik dia orang kot. Hiks. Selalunya aku akan melepak kat bilik budak2 giler ni - Kak Afza, Liza, Eilla, Gie, , Masturah, Maznah & Cheetah, opposite unit aku. Most of my time mmg kat sana cuma time tido aje balik bilik sendiri.

Our neighbour mostly Chinese, and from budak2 giler ni punyer balcony, boleh nampak their house. Sempat gak kita org tengok wayang free bila dia org buat ntah apa upacara tah. Ada gak incident suami isteri gaduh gara2 si suami nak mengurat si Liza ahaks.

Selalunya kita org naik bas ITM ke campus which is about 20 mins kalo tak jam ah, tapi selalu gak naik Bas Mini especially time balik. From mainroad tak la jauh sangat around 10 minutes walk aje cuma suspend anjing yang berkeliaran aje. Lunch selalunya ambik kat campus and kalo malam pulak either makan maggi or beli apa2 yang patut. Sometimes kita orang pegi Yaohan (skrg nama apa ek) beli barang2 keperluan.

Sepanjang 1 semester kat Beringin tak de kes gaduh or kes sumbang mambang ke yg berlaku, cuma kengkadang aje our inner garment terjatuh kat bilik boys, tapi as usual la tak sape nak mengaku cuma kalo benda tu terover size nyer kita org tahu sape and toward the end tu siap kena halau balik sebab memasing memekak selepas abis exam sedangkan abg2 LS tu masih ada lagi paper n kita org tak nak balik lagi...


No comments: