Thursday, July 19, 2007

Kuantan Part II

The Power Puff Girls

Among those yang transferred ke Kuantan, K.Teep, K.Zoom, K.Nik, K. Norzie, K. Fadilah, Cheetah, Arniza, Zaynab, Baidura, Zakiah, Diela, Niwati, Maznah, Mastura, Yah, Ojai, Azie, Shake (sorry la kalao ada nama yg missing) and 2 weeks later, few seniors dari JO joined us, K. Sitt, K. Fame, K.Yentz, K. Ina, K. Eata and K.Sue. Since we all sumer Super Senior kat Kuantan, so We Rulez...Girls Power!!! Harap2 korang ingat lagi muka2 kita org ni!

Our campus and hostel tak la jauh or dekat sangat, kira kalau nak menapak tu boleh la, tp kena lalu Kg Tanjung Api. Sumtimes instead of tunggu bas ITM we all cat walk aje balik hostel. Tapi slalu beramai2 la, bahaya gak kalo jalan sorang2.

Kat campus pulak Lecturer especially Ustaz yg ajar UIS slalu kena buli ngan we all,sebabnya biasalah sumer pompuan, jadi ustaz yg muda ni bila masuk aje muka dia suspend abis, apa taknyer saja aje plan ramai2 tenung dia, dia asyik tunduk aje..heheheh gelabah abis dia. Masa Part II pulak ada lecturer muda pompuan, Zuraidah Musib ala yg jadi K.Miza dlm No. 5 Persiaran 1 (disebelah masjid, didepan nyer minimarket,,hehehehe..plg femes masa aku sekolah dulu. She just came back for overseas and ajar kita org English, tapi dia ni mmg kren banget..Time class dia sape cakap BM aje kena bayar denda RM 0.10. Mula2 dia masuk tu bila dia suruh kita org buat ayat, kita org sengaja masukkan nama watak dlm drama radio tu in our sentences..teruk gak dia tahan her laugh...tapi mmg funny betul. N masa April Fool pulak dia kenakan kita org kaw kaw punyer, suruh kita org menapak dari satu location ke satu location kengkonon nak cari class yg kosong untuk study..hihihihi. After 3 months dia transfer ke tempat lain. I heard now she's the CEO for Malaysian Children TV ke apatah.Yg lain tu Puan Kumari Kamariah, En Bad aje yg aku ingat..

Masa Part III aku jadi Class Rep tapi bukan sebab aku baik tapi sebab aku slalu memonteng, tu yg dia org sengaja torture aku sebab bila jadi Class Rep slalu kena ada masa lectures kan. Ada jugak few time kita org walk off sebab iyelah kalo lecturer tak dtg 15 mins dikira class cancel kan. Ada sekali tu after 15 mins kita org pun blah tapi kena ikut jalan yg bertentangan mana la ntah2 lecturer tengah on her way to the class ke apa ke..hihihi During Part IV pulak aku penah kena panggil oleh our Pengetua sebabnya banyak subject aku teruk disebabkan aku sibuk ngan sukan. Iyelah bila dah jadi Sports Rep untuk Siswi, selalu ada lawatan/perlawanan persahabatan dengan other branches ITM Dungun la, Melaka la..so study pn ada kureng la...hiks. Masa final Part IV, typewriter aku buat hal last2 minute, aku siap nangis panic lagi, masa tu Yah tolong aku (Muahhhh), nasib baik gak lecturer tu pun ok, kalo tak for sure fail punyer, iyeke? hehehe actually aku kena refer 2 papers sebelum berjaya dapat Diploma. Tu la asyik dating main2 aje, padan muka aku, tapi tak pe gak sebab boleh jumpa boipren aku..Muahahahaha. Nanti aku citer lagi pasal ni k..

Posing kat depan campus next to Pak Guard Post

Across our campus ni ada tempat parking keter, bila malam2 pulak slau ada aje 'keter rosak'. Ada sekali tu lepas our class (masa tu malam, about 10 pm) while waiting for the ITM bus, aku, Zakiah and few others ngan one torch light plus pegang file ala2 pegawai pencegah maksiat jalan pegi ke parking tu, bila nampak kelibat kita org aje, dia org pun blah, kita org pun apa lagi ketawa bagai nak rak sambil lari balik ke kampus, and ada one car ni siap maki kita org tak hengat punyer, masa tu tak tau takut pun..

Our favourite place ponteng before/after class

Sebelah parking ni ada Taman Gelora, kita org slalu gak lepak sambil makan Rojak Ayam (the best in the world tau) sambil jamu mata tenangkan fikiran..ahaks..

Bergerak....bergerak...bertempur..bertempur, Kesatria pantang undur...

Inilah pantai yang kononnya dekat ngan our campus, hampeh betul..masa Part I slalu training kawad kat sini. Ramai gak our batch yg jadi Komander masa Part II- Zaynab, Sheena, Shake, Masturah, Maznah, aku pulak tukar ke Sukan (lagi best!) tak payah dengau dia org ni tengking jerit2.

Teluk Cempedak (TC)

Satu lagi aktiviti kita org masa hujung minggu, berjalan2 kat TC. First few months tu ok la tapi bila dah berbulan2 tu naik boring pulak. Tapi TC ni memang tempat yg paling strategik untuk aktiviti skodeng riadah ..ahaks.

Sape2 yg rasa boring bac citer I ni, boleh la anto pulak korang punyer citer to me..Liza? Eilla? Aan? K.Afza? Sarah? Oki? Aznor? Anyone????

1 comment:

Anonymous said...

yg baju putih tu cam aku kenal je